Портрет українського фрилансера під час війни

Портрет українського фрилансера під час війни

Ви чули про ефективність телеграм роботів? Конструктор ботів телеграм від filandor. Зовсім не обов’язково замовляти розробку.

В Україні понад 5 місяців триває війна. Економіка перебуває вкрай складному становища. Мільйони людей залишилися без роботи. Багато бізнесів намагаються відновитися та вийти на нові ринки. За кілька останніх років це вже друга глобальна криза після втрати. Але, попри все, Freelancehunt може з упевненістю сказати, що ринок відновився, збільшується та працює.

Чому в Україні є попит на послуги фрилансерів під час війни:

  • можна швидко знайти спеціаліста без необхідності наймати його в штат;
  • з’явилося багато вільних спеціалістів з великою досвідом роботи, які готові практично відразу розпочати виконання завдань;
  • доки ціни в інших нішах ростуть, на фрилансі через конкуренцію вони залишаються на довоєнному рівні;
  • у фрилансерів більше досвіду у вирішенні завдань, які ефективний бізнес вижити у кризі та відновитися.

У результаті всі ці фактори вплинули на швидке відновлення обсягів ринку фрилансу. Щоб зберегти, трансформувати та розвивати бізнес, потрібні зміни. Фріланс — це можливість для українських підприємців знайти потрібних спеціалістів та утримати виконання своїх завдань швидко, недорогого й на бажаному рівні.

Ми провели дослідження та склали портрет українського фрилансера під час війни.

Фріланс популярний серед спеціалістів віком 24-35 років та з досвідом роботи від 2 років

Як показало опитування, вік середньостатистичного фрилансера — від 24 до 35. Виконавці віком до 23 років обирають такі категорії:

  • Аудіо та відео — 36,79%.
  • Переклади — 32,86%.
  • Дизайн та арт — 28,91%.
  • Програмування — 28,09%.

Представники старшого покоління (48+) обирають працювати в категорії «Мобільні додатки» — їх виявилося 18,18%.

Портрет українського фрилансера під час війни

36,18% спеціалістів працюють на фрилансі понад 5 років, 20,82% — 2 роки. Новачків минулого року було 6%, цього року — 18,01%. Така позитивна динаміка про те, що популярність фрилансу активно зростає. 16,77% опитаних зазначили, що вони працюють до 1 року, а 8,22% — 1 рік.

Портрет українського фрилансера під час війни

Сімейне життя на фрилансі

43,78% фрилансерів об’єднані, минулого року цей показник був 39%. У стосунках — 28,19% і без пари — 28,02%. Найбільше «сімейних фрилансерів» розробляють мобільні додатки (63,64%), використовуються просуванням (52,54%) та адмініструванням (50%). 38,57% перекладачів та 29,61% копірайтерів не поспішають зі стосунками. 39,07% виконавців мають дітей, а 60,93% відклали це питання потім.

Кого більше — чоловіків чи жінок?

Минулого року на фрилансі працювало 39% жінок, цього — вже 47,95%, чоловіків — 52,05%. Збільшення кількості дівчат може бути пов’язане з воєнним станом: чоловіки пішли на фронт, а багато жінок залишили країну. Ймовірність збереження роботи для цієї категорії є мінімальною, тому фриланс стає порятунком і новим джерелом доходу.

Винятково чоловічою професією вийшло програмування. Серед спеціалістів цієї категорії 90,74% — чоловіки. Дівчат найбільше в категорії «Переклади» (75,71%) та «Робота з текстами» (75,83%).

Портрет українського фрилансера під час війни

Майже 60% фрилансерів мають вищу освіту

Якщо порівнювати з минулим роком, то відсоток виконавців з вищою освітою збільшився на 49% до 51,15%. У 8,72% фрилансерів кілька вищих освіт, а 2,14% мають науковий рівень. 10,69% студентів, окрім отримання нової професії, вже заробляють на фрилансі. деякі такі виконавці зустрічаються в категоріях:

  • Дизайн та арт — 30%.
  • Програмування — 28,95%.
  • Робота з текстами — 16,84%.

Незакінчену вищу освіту мають 11,31% спеціалістів, середню — 6,42%, закінчили технікум або коледж 9,57%.

Портрет українського фрилансера під час війни

Майже половина фрилансерів (48,09%) знає англійську на рівні Elementary — можете говорити та розуміти деякі фрази. 30,69% — на рівні Pre-Intermediate: можна спілкуватися «простою» мовою та розуміти співрозмовника у знайомій ситуації. 10,32% виконавців не розмовляють іноземною мовою та лише 2,71% — швидко розмовляють і добре сприймають її на слух. На рівнях Intermediate англійською володіють 15,97% фрилансерів, Upper-Intermediate — 8,12%.

Портрет українського фрилансера під час війни

У 39,22% Виконавців улюблена тварина — кішка

Незмінним лідером серед домашніх тварин залишається кішка — вона є у 39,22% фрилансерів. Ще один популярний вихованець — собака, яка є у 22,96% виконавців. Виконувати бізнес-завдання замовників 3,25% спеціалістів люблять компанію папуг, а 3,62% — рибок. Серед рідкісних, але цікавих тварин виконавці зазначили:

  • білок Дегу;
  • ховрахів;
  • сурикатів;
  • сервалів;
  • павуків;
  • змій;
  • еублефарів.

27,84% виконавців вказали, що не мають домашніх тварин.

Портрет українського фрилансера під час війни

Українські фрилансери працюють до 20 годин на тиждень

Не можна сказати, що фрилансери — трудоголіки, бо лише 5,57% працюють понад 60 годин на тиждень. які програмі, копірайтері та дизайнери. 43,49% спеціалістів приділили до 20 годин на роботу на фрілансі, а 21,16% — до 30.

Виконавці, для яких фриланс — єдине джерело доходу, працюють більше годин на тиждень:

  • до 20 годин — 34,55%,
  • 20-30 годин – 20,41%,
  • 30-40 годин – 19,84%,
  • 40-50 годин – 12,54%,
  • 50-60 годин – 4,9%,
  • 60+ годин – 7,75.

Спеціалісти, які мають додатковий заробіток або вибір фриланс як підробіток, працюють переважно ще до 20 годин на тиждень — таких було 51,97%. Водночас 21,87% виконавців при виділенні фрилансу 20-30 годин, 12,51% — 30-40 годин, 6,88% — 40-50 годин, 3,27% — 50-60 годин і лише 3,49% — понад 60 годин.

Портрет українського фрилансера під час війни

40,91% фрилансерів оцінили свій рівень кваліфікації як Середній. Старший виявилося 30,33% і трохи менше Молодший — 28,76%. Найпоширеніший формат роботи — самостійний, йому віддають перевагу 85,88% виконавців. Якщо говорити про команду, то ситуація така:

  • 9,77% працюють у команді з 2-4 співробітниками;
  • 2,65% — 11+ співробітників;
  • 1,69% — 5-10 співробітників.
Портрет українського фрилансера під час війни

Якщо можна буде працювати віддалено, то 30,02% фрилансерів погодилися перейти на повну зайнятість, 14,92% — за умови, що рівень доходу буде не меншим, ніж зараз, а 5,94% вважають не вказувати причину. Серед опитаних 19,39% вже мають постійну роботу, на фрилансі тільки підробляють, а 4,24% поки що повністю віддані без повної зайнятості. 25,49% спеціалістів оцінили всі переваги віддаленої праці та поки що навіть не замислюються над тим, щоб проміняти її на повний робочий день.

Портрет українського фрилансера під час війни

Дизайн та арт — найпопулярніша категорія серед опитаних фрилансерів

33,09% виконавців працюють у категорії «Дизайн та арт», 18,63% — «Робота з текстами» та 18,23% — «Програмування». Що претендує на останню категорію, рейтинг має такий вигляд:

  • Просування — 6,64%.
  • Аудіо та відео — 5,97%.
  • Послуги — 5,57%.
  • Переклади — 3,94%.
  • Архітектура та інжиніринг — 3,77%.
  • Адміністрування — 2,25%.
  • Аутсорсинг і консалтинг — 1,29%.
  • Мобільні добавки — 0,62%.
Портрет українського фрилансера під час війни

Як війна позначилася на заробітку фрилансерів

З початком війни у ​​​​66,52% фрилансерів рівень доходу втратився. Це нормальна практика, загалом багато підприємств тимчасово чи назавжди припинили роботу. Про зниження заробітку говорять дизайнери, копірайтери та програми. У 24,93% виконавців дохід залишився тим самим, а у 8,55% навіть збільшився. Поліпшити свій фінансовий стан у такий непростий час переважно програмістам та дизайнерам. Усі ці дані були взяті за перші 4 місяці війни. Спочатку ринок дуже сильно просів, і про те, що з ним відбувається зараз, поговоримо нижче.

Для 49,72% опитаних віддалена робота стала єдиним джерелом доходу, 50,28% мають інші можливості для заробітку. Більшість фрилансерів (74,79%) отримують до $500 на місяць і лише 1,35% вдається заробляти від $3000. Останні — це переважно програми, дизайнери та маркетологи.

Середній дохід до $1000 мають 15,76% виконавців, $1000-2000 заробляють 6,13% фрилансерів, у категорії $2000-3000 — 1,97% спеціалістів.

Портрет українського фрилансера під час війни

70,17% стверджують, що незадоволені зараз рівнем доходу. Зазначимо, що Freelancehunt активно працює над збільшенням кількості проєктів, що виходять на нові ринки та залучає закордонних клієнтів. відповідно, у виконавців з’являються більші можливості збільшення заробітку. 29,83% фрилансерів не скаржаться на свої доходи.

Портрет українського фрилансера під час війни

Як війна позначилася на роботі фрилансерів та житті загалом

З початком війни у ​​​​67,3% фрилансерів змінилося робоче навантаження — проєктів змінилося. Таку динаміку спостерігають переважно 33,78% дизайнерів, 18,31% копірайтерів, 15,72% програмістів. Не змінилася кількість проектів на 24,65% Виконавців і, навпаки, збільшилася на 8,05%.

75,63% фрилансерів продовжують працювати за своєю спеціалізацією. 14,35% виконавців довелося змінити її через падіння запиту на послугу, а ще 10,02% — через недостатню кількість проєктів у своїх категоріях.

52,9% не змінили прайс на свої послуги, водночас у 28,31% вартість послуг стала меншою, а у 18,79% — більшою. Спеціалісти різних категорій (56,76%) спостерігають підвищення рівня конкуренції, проте 39,08% вважають, що він залишився незмінним, а 4,16% навіть помітили його зниження.

Якщо говорити про нові навички, то тут спеціалісти відзначають, що стали популярними такі soft skills:

  • уміння експериментувати та пробувати нове, продавати себе;
  • комунікаційні навички;
  • лідерські компетенції.

Також виконавці згадують використання іноземної мови для виходу на нові ринки, а ще вміння взяти себе в руки, коли новинний фон далеко не найкращий, але потрібно продовжувати працювати.

З початком повномасштабної війни 66,12% фрилансерів залишилися вдома, 23,86% довелося переїхати до іншого міста або області, а 10,01% взагалі залишилися в країні. Продовжуючи працювати, спеціалісти всіляко допомагають вашій країні:

  • займаються волонтерством;
  • надання підтримки та допомоги біженцям;
  • допомагають IT-армії;
  • донатять на допомогу армії;
  • продовжують сплачувати податки.
Портрет українського фрилансера під час війни

Фріланс — ніша, яка швидко відновлюється і набирає нових обертів. Зараз спостерігаємо сприятливі умови для бізнесу: ціни на вартість послуг виконавців усе залишаться старими, а кількість спеціалістів збільшується. Серед підприємців фриланс має популярність, а також можна говорити про те, що бізнес зростає відновлюється і має нові можливості для розвитку.

Портрет українського фрилансера під час війни
Портрет українського фрилансера під час війни
Портрет українського фрилансера під час війни

За даними нашого дослідження, можна з упевненістю сказати, що ринок фрилансу в Україні відновився і продовжувати зростати з приходом осені. Обсяг усіх замовлень досягає довоєнних показників, а обороти Сейфа вже на 25% більше, ніж минулого року. Такі показники лише доводять те, що фрилансери найближчим часом зможуть підвищити свої доходи та навантаження.

Також бачимо зростання попиту на послуги розробників сайтів та додатків. Зросла ще й кількість довгострокових проєктів тривалістю 2-4 місяці, конкуренція в яких низька.

Дякуємо всім нашим читачам, які взяли участь в опитуванні та надали нам цікаву інформацію.

Джерело: https://freelancehunt.com/blog/portriet-ukrayinskogho-frilansiera-pid-chas-viini/

Related posts